piątek, 17 września 2021

Toyota GR Supra - klasowe pośmiewisko.

 Postawiłem przed sobą ciężkie zadanie. Stanę w obronie wyśmiewanej , najnowszej generacji Toyoty Supry , samochodu , który stał się "klasową ofiarą". Nie będzie to łatwe , gdyż sam jestem ortodoksem i wiem , że przeważnie "odgrzewane kotlety" nie smakują już tak dobrze jak powinny.

Supra najnowszej generacji ma trudne dzieciństwo. Raz , że wszyscy zarzucają jej geny Bmw , po wtóre zarzuty dotyczą niedorastania do pięt starszej siostrze , która użyczyła jej swojego imienia. 


Czy to źle , że Supra otrzymała wnętrzności Bmw Z4?! Zawsze mogła trafić gorzej , jeśli można tak nazwać geny bawarskiej marki. Może chodzi o to , że Toyota sama nie postarała się aby skonstruować samodzielnie napęd do swojego auta? Powiem Wam , że wspólne płyty podłogowe i inne elementy samochodów to już chyba taki "przepis" dzisiejszych czasów. Więc takie zarzuty można by skierować także w stronę innych producentów samochodów.

Muszę tutaj przyznać , że z obrzydzeniem oglądam już na You Tube testy tego samochodu , a to dlatego , że każdy z prowadzących zaczyna test od wyliczania części pochodzących z Bmw. Po prostu masakra! Toyota ułatwiła pracę co niektórym dziennikarzom , którzy nie potrafią po prostu napisać chociażby tego , jak napęd Bmw wpłynął pozytywnie na odbiór całości , albo chociażby określić , czy lepiej sprawuje się u Japończyków , czy w rodzimym produkcie. Według mnie to jeden z ostatnich naprawdę oryginalnych i fajnych aut ostatnich czasów. Spieszmy się kochać spalinową motoryzację , gdyż ta za chwilę się skończy! Co byście powiedzieli , gdyby właśnie w tej Suprze pojawił się silnik elektryczny , albo hybryda. Oj wtedy wieszali by psy na nim!

Supra z lat dziewięćdziesiątych była wspaniała. Trzeba jednak powiedzieć , że było jej się łatwiej narodzić. "Zieloni" nie szaleli jeszcze wtedy tak jak robią to dzisiaj. To nie wina Toyoty , że silnik musi zamiast spalin generować "czyste powietrze". Oczywiście tutaj przesadzam , ale nie wiele się pomyliłem. Że nowa Supra jest mało analogowa , prawie automatyczna?! Uwierzcie mi , w pracy przychodzi mi między innymi wynajmować auta zastępcze i wiecznie słyszę:

- "O Boże , to nie automat?! Ja już 15 lat nie jeździłem z ręczną skrzynią!"

Wtedy czuję się jak nauczyciel jazdy. 

-"Proszę Pana , są kamery cofania , a ma asystenta pasa ruchu...?"

I TAK DALEJ!

Ludzie nie potrzebują już tej starej poczciwej Supry , bo albo nie potrafią już jeździć , albo ta by ich zabiła! Oczywiście są wyjątki.

Miniaturę Toyoty Supry zakupiłem w salonie Toyoty , z którą współpracuje moja firma. Producentem jest IXO i trzeba przyznać , że swoją "robotę" wykonał perfekcyjnie.  Stojąc w mojej gablocie przy miniaturach z Minichampsa nie odstaje od nich jakością nawet w najmniejszym stopniu. Takich samochodów jak Supra z 2019 roku będzie coraz mniej , a więc zasługuje na to by ją zapamiętać.

Przyznaję , wpis ten napisałem "na kolanie" jednym tchem , ale chodził mi on już od dłuższego czasu po głowie. Interesuje mnie Wasza opinia o tym samochodzie. Piszcie co myślicie ;)






















1 komentarz:

  1. Hermosa miniatura de IXO del Supra. Me gustan mucho sus líneas.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń